Optimální délka hřídele motoru pro podvozek Caster Fusion EX-1 a EX-1.5 je 16mm. Delší hřídel by zasahovala až do držáku akumulátoru. Většina motorů co je na trhu má hřídel o něco delší.

Proto je nutné hřídel o potřebný kousek zkrátit. Dost lidí se tohoto kroku bojí, ale strach není na místě. Není k tomu třeba žádné extra vybavení, tedy až na přímou brusku, ale tou disponuje snad každý modelář. Zkrácením hřídele na 16mm rozhodně nepřijdete o možnost použít motor v jiných podvozcích! Kousek přečnívá všude, ale u Casteru je ten kousek navíc prostě problém.

Zkracoval jsem teď druhý motor a udělal jsem pár ilustračních foto.

Motor je upnutý v malém svěráku (hadr částečně tlumí hluk a zabraňuje nechtěnému poškrábání povrchu motoru). Přímočará bruska je stahovacími pásky přifixována ke kousku dřevěné lišty, která je na konci připevněna ke stolu. To je kvůli tomu, aby se řezný kotouč udržoval na jednom místě a aby nedošlo k poškození zbývající části hřídele.

Na hřídeli je fixou zvýrazněna nadbytečná část. Přední část motoru je přelepena maskovací páskou aby brusný prach nevnikal dovnitř. Důležité je, aby se při řezání točil i motor. Tím se zajistí rovnoměrnost řezu. Stálé otáčky motoru jsou nastaveny trimem plynu, takže není v průběhu řezání vůbec třeba šahat na vysílačku.

Při řezání hřídele se spotřebují nejméně dva řezné kotouče.

A je hotovo. Finálního „vyleštění“ je dosáhnuto jemnozrnným brusným papírem. Ani není poznat, že hřídel někdo zkrátil.

 

 Zanechat komentář

(required)

(required)

Můžete používat tyto HTML tagy a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

   
© 2011 Caster Racing Fusion EX-1 Suffusion theme by Sayontan Sinha