Držáky akumulátorů. To je věc, která se dá udělat různými způsoby a řešení zvolené výrobcem nepovažuji za nejšťastnější. O úpravě, která měla za cíl zodolnit upevnění držáků na šasi, jsem psal zde. Další level úprav se tentokráte týká způsobu držení samotných akumulátorů v boxech.
Je známo, že Caster Fusion EX patří k několika málo (zatím málo) podvozkům, které používají dva pohonné akumulátory uložené po stranách a to z důvodu perfektního rozložení váhy na podvozku. K tomuto řešení, které v roce 2008 použil Caster jako první, v současnosti už přistupují i další výrobci podvozků v měřítku 1:8 (např. SERPENT 811-BE „COBRA“ nebo Robitronic Vision). U těchto nových podvozků je už dobře zřejmý technologický pokrok ve způsobu uložení akumulátorů v boxech tak, aby byla jejich výměna co možná nejsnadnější (nejrychlejší). Nové řešení uložení přinese i nový podvozek Caster, ale na ten si počkáme nejméně do konce roku 2012. Do té doby nezbývá než si řešení uchycení akumulátorů vylepšit na vlastní pěst. Originální způsob držení pomocí přemostění zajištěného dvěma svorkami je trošku nešťastný a hlavně – nepohodlný (viz první obr.).
Rozhodl jsem se držáky trošky vylepšit, a to „konverzí“ na systém upevnění pomocí pásků (tak jak to mají jiné podvozky 1:8 s jedním aku). Navíc jsem seříznul bočnice držáků tak, aby bylo snadnější do držáků vsunout akumulátor – více z boku (pohodlnému zasazování akumulátorů zvrchu totiž brání velký regulátor).
Veškeré úpravy jsou zachycené na přiložených fotografiích a je zbytečné je dále komentovat. Akumulátory lze do takto upravených boxů přichytit jak starým způsobem tak s využitím pásků se suchým zipem. Pokud by někoho zajímalo, kde se dají tyhle super pásky sehnat tak je to třeba zde – www.swixshop.cz (jen je třeba je trošku zkrátit ).