V tomto příspěvku je představeno několik scénářů s následným soupisem nastavení, kterým lze chování upravit. Nedoporučuji se tímto návodem slepě řídit bez přečtení všech předchozích článků o nastavení podvozku. Aneb vždycky je třeba mít na vědomí, že nastavení podvozku je z velké části záležitost vyváženosti jednotlivých parametrů. Například použití měkčích pružin vpředu nemusí nutně znamenat zlepšení zatáčení, pokud už jsou dostatečně měkké pružiny stávající a je nutné hledat „problém“ jinde.
Co se dá udělat pro zlepšení zatáčení:
- Posunout tlumiče do vnitřních děr v ramenech.
- Řidší olej v předních tlumičích.
- Měkčí přední pružiny.
- Tužší zadní pružiny.
- Kratší zadní horní spojovačky.
- Delší přední horní spojovačky.
- Měkčí nebo žádný přední stabilizátor.
- Menší zbíhavost na zadní nápravě.
- Kratší plato Ackermannu.
Co se dá udělat pro lepší nástup do zatáčky:
- Řidší olej v předním diferenciálu.
- Menší Caster.
- Postavit přední tlumiče na věži.
- Posunout přední horní spojovačku dolů na věži.
- Kratší plato Ackermannu.
- Posunout spojovačky řízení dozadu na platu Ackermannu.
- Změkčit zadní stabilizátor.
- Položit zadní tlumiče na věži.
Lepší řízení při průjezdu zatáčkou a na výjezdu pod plynem:
- Hustější olej v předním diferenciálu.
- Větší Caster.
- Položit přední tlumiče na věži.
- Tvrdší zadní stabilizátor.
- Postavit zadní tlumiče na věži.
Omezení zatáčení:
- Posunout přední tlumiče do vnějších děr v ramenech.
- Hustější olej v předních tlumičích.
- Tvrdší přední pružiny.
- Hustější olej v předním diferenciálu.
- Tvrdší přední stabilizátor.
- Větší zbíhavost na zadní nápravě.
- Prodloužit zadní horní spojovačky.
- Zvýšit přední horní spojovačky na věži.
Lepší skoky:
- Postavit tlumiče.
- Tvrdší pružiny.
- Hustější olej v tlumičích.
- Menší otvory v pístech.
- Větší Anti-Squat.
- Větší propady (zejména vepředu).
- Větší Kick-Up.
Více zadní trakce:
- Delší zadní horní spojovačky.
- Zvýšení horních spojovaček na věži.
- Větší zbýhavost na zadní nápravě.
- Řidší oleje v diferenciálech.
- Položit zadní tlumiče na věži.
- Větší otvory nebo více otvorů v pístech.
Zlepšení chování na boulích:
- Řidší olej v tlumičích.
- Položit tlumiče ve věžích.
- Řidší olej v diferenciálech.
- Větší světlá výška.
- Větší propady.
Lepší akcelerace a větší dravost:
- Hustější olej v diferenciálech.
- Delší horní spojovačky.
- Větší hlavní hnací kolo (Spur)
Lepší stabilita v táhlých zatáčkách:
- Tužší přední pružiny.
- Tužší stabilizátory.
- Hustější olej v diferenciálech.
Co dělat na tratích s vysokou trakcí:
- Posunout přední tlumiče do vnějších děr v ramenech.
- Tužší stabilizátory.
- Menší světlá výška.
- Menší otvory v pístech nebo hustější olej.
Co dělat na tratích s nízkou trakcí:
- Položit tlumiče.
- Větší otvory v pístech nebo řidší olej.
- Prodloužit horní spojovačky.
- Zvětšit světlou výšku.
Zdroj: JQproducts