Propady jsou důležitým parametrem podvozku. Dokonce důležitějším než nastavení světlé výšky, a to proto, že změnou jejich nastavení se dá dosáhnout většího rozdílu v chování auta.Propadem je myšlen rozdíl mezi běžnou světlou výškou a maximální výškou, kterou může podvozek dosáhnout, aniž by kola ztratily kontakt s povrchem.
Způsoby měření jsou různé, ale jen jeden způsob je objektivní. Měří se výška podvozku na stejných místech jako při měření světlé výšky v momentu, kdy se kola už už chtějí odlepit od povrchu. Ještě precizněji se dá propad změřit bez nasazených kol.
Čím větší propad je, tím výše je možné podvozek zvednout aniž by kola ztratila kontakt. Na trati to znamená, že větší propad zajistí delší kontakt pneumatik s povrchem při přejíždění hrbolů, děr. Při doskoku se zase kola dříve dotknou země.
Větší propady umožní autu lépe skákat, doskakovat a všeobecně lépe zvládat nerovnosti. Příliš velké propady mají za následek to, že se auto v zatáčce více odrolovává a má celkově pomalou odezvu, takže se hůře ovládá při přetáčivém smyku. Hodně ale záleží na konkrétním typu podvozku. Např. Mugen (i Caster) je znám tím, že si s velkými propady rozumí velmi dobře zatímco např. Losi naopak velké propady dobře nesnáší.
Malé propady zhoršují schopnost podvozku skákat a vyrovnávat se s nerovnostmi, ale auto je oproti tomu více stabilní ve vysokých rychlostech.
K nastavení propadů není co více poradit. Každý pilot si zvolí nastavení, které mu bude více vyhovovat. Obecně se menší propady nastavují na rovných tratích s vysokým gripem a naopak větší propady najdou uplatnění na nerovných tratích s mnoha skoky.
Zdroj: JQproducts