Světlá výška podvozku je parametr, který se naprosto běžně přehlíží, ale trošku pozornosti si přesto zaslouží.Výška podvozku u buggy v měřítku 1:8 se nastavuje v rozmezí 25-30mm. Čím světlá výška nižší, tím nižší bude trakce a náchylnost k převrácení. Vyšší světlá výška zajistí vyšší trakci, ale auto se může snadněji převracet. Nízký podvozek je lepší na rovných a rychlých tratích a vysoký podvozek zase na nerovných tratích nebo tratích s velkým množství skoků.
Za zmínku stojí i projev rozdílného nastavení světlé výšky přední a zadní části podvozku.
Snížením přední části oproti zádi se docílí lepšího zatáčení. Auto je při jízdě více v rovině, protože příď je nadzvedávána akcelerací.
Zvýšení přední části oproti zádi dělá auto zase stabilnějším s klidnějším řízením. Auto se také lépe vypořádá s hrboly a skoky.
Jak se světlá výška měří?
Měří se vždy s nasazenými koly.
Přední světlá výška se měří v místě, kde končí přední Kick-Up, tj. obvykle v místě šasi, které je spojnicí zadní části předních ramen.
Zadní světlá výška se měří na úplném konci šasi.
To je jednoduché, logické, ale nikdy mě to nenapadlo.